dTest Podal(i) žalobu na O2 kvůli změně podmínek Smlouvy (mobil.net data)!

12.07.2016 12:50

PODALI JSME ŽALOBU NA O2, kvůli změnám podmínek
(Smouvy, MOBILní INTERNETová DATA, prý po FUP = 0 byte?) !

 

Vydáno: 12.7.2016   

Před dvěma týdny jsme vás informovali o klamání spotřebitelů ze strany
společnosti O2 v souvislosti se změnou podmínek datových tarifů.
Vyjednávání s O2 nevedlo k tomu, aby operátor změnil svůj postoj, a proto
jsme na něj podali žalobu na zdržení se protiprávní činnosti vůči
spotřebitelům.

Spotřebitelský problém? Volejte poradnu dTestu na telefonním čísle 299 149 009. Naši poradci jsou připraveni vám pomoci každý všední den od 9 do 17 hodin.

Operátor O2
mění ke dni
15. července
2016 podmínky
čerpání
datových tarifů 
a po letech
nebudou jeho zákazníci po vyčerpání předplaceného objemu dat v masmlouvaném
"balíčku" datového tarifu (FUP) moci užívat ani zpomalený mobilní internet.
Považujeme to za podstatnou změnu uzavřené smlouvy. Zákazníci měli být přece
informováni, že smlouvu mohou k datu účinnosti změny ukončit. To se však nestalo.
Podle nás jde o protiprávní jednání, proti kterému jsme dnes podali žalobu Obvodnímu
soudu pro Prahu 4, což nám jako spotřebitelské organizaci umožňuje zákon o ochraně
spotřebitele.

V žalobě navrhujeme, aby soud označil změnu podmínek a ceníku operátora O2
za protiprávní a zakázal mu ji na spotřebitelích uplatňovat. Soud by tak vlastně vrátil
ceník do stavu před 15. červencem. Celá situace by se bývala mohla vyřešit, kdyby
operátor informoval své zákazníky o možnosti ukončit smlouvu a nechal odejít bez
sankcí ty, kterým se změna nelíbí.

Právníci O2 mají jiný pohled na věc - omezené čerpání dat nepovažují za závazek
operátora a ukončení služby za změnu smlouvy. Právě postup operátora a otázka,
k čemu se operátor zavazuje a k čemu ne, bude předmětem soudního sporu.

Naše žaloba nemá přímý vliv na jednotlivé zákazníky a ti se k ní nemohou
individuálně přidat. Pokud ale soud rozhodne o protiprávnosti jednání operátora,
může to zpochybnit všechny následovné změny podmínek a smluv. Pravomocný
rozsudek může sloužit jako podklad všem spotřebitelům pro reklamace a námitkové
řízení nebo proti vymáhání pokut, které by po zákazníkovi operátor chtěl za
předčasné ukončení smlouvy. Riziko soudního sporu tak na sebe bereme my.
Dopadne-li podle našeho návrhu, může pomoci každému, kdo se změnou
nesouhlasil. Pro spotřebitele stále platí, že změně mohou čelit ukončením smlouvy,
ale operátor bude chtít pokutu za předčasné ukončení. Proti té se lze postavit v 
řízení před Českým telekomunikačním úřadem o tzv. Námitce proti vyřízení
reklamace (i ke stažení "Vzor")

Aktualizováno 27.7.2016 zdroj:

 
 
Události: Pokuta pro O2 za nekalé praktiky
Zpět